طرز تهیه سالاد فرانسوی نیکویز

سالاد فرانسوی نیکویز در روزگاران قدیم غذای یک مرد فقیر در نیس فرانسه بوده است که سعی می کرده بشقاب خود را با تن ماهی و تخم مرغ و سبزیجات پر کند. هر چند که امروز این سالاد از پرطرفدارترین سالادهای جهان می باشد.

سالاد فرانسوی نیکویز

مواد لازم برای سالاد فرانسوی نیکویز:

4 عدد تخم‌مرغ
100 گرم سیب‌زمینی (ترجیحا نابالغ)
100 گرم لوبیا سبز، دو نیم شده
2 قاشق سوپ‌خوری سرکۀ بالزامیک
1 قاشق چای‌خوری خردل
2 حبه سیر
یک انگشت شکر
صد میلی‌لیتر روغن زیتون
2 سر کاهو، با برگ‌های جدا شده
6 فیلۀ ماهی کولی، طولی نصف شده
12 عدد زیتون سیاه
¼ لیوان جعفری خرد شده

طرز تهیه سالاد فرانسوی نیکویز :

تخم‌مرغ‌ها را در یک قابلمۀ کوچک با آب سرد بگذارید و آنها را بجوشانید. برای 4 تا 5 دقیقه بپزید، سپس آنها را بلافاصله داخل آب یخ بیندازید و بگذارید سرد شوند.
در این حین، سیب‌زمینی‌ها را درون یک قابلمه از آب نمک گذاشته و بجوشانید. بگذارید برای 10 دقیقه (یا تا زمانی که نرم شدند) بپزند. در 2 دقیقۀ آخر از پخت آنها لوبیا را هم اضافه کنید. لوبیاها را خارج کرده و آنها را در آب یخ زده بیندازید. وقتی که سیب‌زمینی‌ها آنقدر سرد شدند که بتوانید آنها را در دست بگیرید، آنها را نصف کنید، یا اگر بزرگ هستند آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید.
سرکه بالزامیک، خردل، سیر، شکر، نمک دریایی و فلفل سیاه را برای درست کردن سس در یک کاسه با هم ترکیب کنید. به تدریج روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که ترکیب شما غلیظ شد.
تخم‌مرغ‌ها را پوست بگیرید و به چهار قسمت تقسیم کنید. کاهو را همراه با تخم مرغ، سیب‌زمینی، لوبیا، ماهی( بخارپزشده)، زیتون و جعفری در یک ظرف بریزید.
برای سرو کردن سس خود را بروی این ترکیب ریخته و به آرامی ترکیب کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>