طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی یا همان سالاد الویه ای که به صورت قطعات نگینی تهیه می شود می تواند پیشنهاد بسیار خوبی برای مهمانی ها و مجالس شما و یا یک شام سبک باشد.

سالاد روسی

مواد لازم برای سالاد روسی
سیب زمینی 3 عدد
هویج 4 عدد متوسط
نخود فرنگی 1 پیمانه
کالباس 400 گرم
تخم مرغ 4 عدد
خیارشور 5 عدد
سس مایونز به میزان لازم
ماست به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد روسی
ابتدا سیب زمینی را با مقداری آب و نمک بپزید. مراقب باشید که سیب زمینی ها به قدری بپزند که هنگام خرد کردن، له نشوند و شکل خود را از دست ندهند.در قابلمه ای جداگانه هویج ها را بپزید و در آخر هویج و سیب زمینی را خرد و ریز کنید. (میتوانید هویج و سیب زمینی را با هم بپزید.)

تخم مرغ ها را بپزید. سپس پوست گرفته و به شکل مکعب های ریز خرد کنید.خیارشور و کالباس را نیز به طور کامل خرد و نگینی کنید. بهتر است در سالاد روسی اندازه برش ها یکسان باشد تا سالاد زیباتری داشته باشید.

حالا نخود فرنگی و بقیه موادی که خرد کرده اید را در ظرف سرو مورد نظرتان بریزید.سس مایونز و ماست را با هم ترکیب کنید و همراه با نمک و ادویه دلخواه به سالاد اضافه کنید. به خوبی مواد را بهم بزنید تا سس کاملا با سالاد ترکیب شود.

سالاد روسی را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود و طعم مواد سالاد با هم ترکیب شود. سپس سالاد را نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه سالاد روسی
اگر در مواد سالاد الویه روسی از نخود فرنگی به صورت تازه استفاده می کنید، لازم است به مدت نیم ساعت آن را با آب بپزید.

در تهیه این سالاد به جای کالباس می توانید گوشت سفید یا قرمز و یا قارچ بریزید. سالاد روسی با تن ماهی هم خوشمزه می شود.

دستور گفته شده مطابق با ذائقه ایرانی هاست اما اگر دوست دارید سالاد روسی اصل درست کنید باید یک عدد پیاز کوچک و یک یا دو عدد خیار هم در سالاد بریزید. در سالاد روسیه اصل تخم مرغ بیشتری نیز استفاده می شود.

سالاد روسی با شوید و پیازچه هم یکی دیگر از انواع این سالاد است. برای تهیه سالاد روسی با پیازچه و شوید، میتوانید هر مقدار که دوست دارید، شوید و پیازچه در سالاد بریزید.

سالاد روسی با لوبیا و سالاد روسی با لبو از انواع دیگر این سالاد هستند که طبق ذائقه خودتان میتوانید این مواد را به سالاد اضافه و یا جایگزین مواد دیگر کنید.

ماست در سالاد روسی کمک می کند سس مایونز کمتری مصرف کرده و سالادی رژیمی داشته باشید. در صورت تمایل میتوانید ماست را حذف کنید.

اگر میخواهید سالاد را چند ساعت بعد مصرف کنید؛ مواد را داخل ظرف دربسته در یخچال بگذارید و در زمان سرو سس مایونز را اضافه نمایید. در آن صورت میتوانید مقدار سس را بیشتر کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>