طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

زرشک پلو با مرغ تقریبا پای ثابت تمام میهمانی های ایرانی است ما در اینجا چند فوت و فن کوچک برای درست کردن این غذا و مزه دار کردن بی نظیر مرغ را به شما آموزش می دهیم با ما با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی همراه باشید.

زرشک پلو با مرغ

مواد لازم برای تهییه زرشک پلو با مرغ
3 نفر
سینه مرغ خرد شده 3 عدد
3 پیمانه برنج
100 گرم زرشک
زعفران دم کرده نصف استکان
خلال پسته و بادام و پوست پرتقال به میزان لازم
2 قاشق غذاخوری گلاب
آب لبو سه قالب یخ(در صورت موجود داشتن در فریزر)
روغن به میزان لازم
آبلیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری بسته به ذائقه
1 قاشق غذاخوری شکر
نمک و فلفل به میزان لازم
1 قاشق مربا خوری ادویه جوجه کباب
مراحل
1 ساعت

به نام خدا.

ابتدا برنج رو سه ساعت قبل خیس میکنیم و کنار میذاریم.

مرغ های تکه شده رو با نمک و فلفل و ادویه جوجه کبابی آغشته میکنیم و در تابه میچینیم و روغن سرخ کردنی میریزیم و درب ماهیتابه رو میذاریم و روی گاز با شعله کم میذاریم تا آروم آروم بپزد و یکطرفش سرخ شود. وقتی مرغ ها رو برگردوندیم آبلیمو رو اضافه میکنیم و باز در تابه رو میذاریم و با همون شعله کم زمان میدیم تا بپزد و سرخ شود.

مراحل دستور زرشک پلو با مرغ سرخ شده

برنج رو آبکش و دم میکنیم، نثار برنج رو درست میکنیم. زرشک رو در تابه میریزیم و کمی روغن یا کره اضافه میکنیم. کمی که داغ شد قبل از اینکه زرشک ها پف کنند شعله رو خاموش میکنیم و زعفران و گلاب و شکر رو اضافه میکنیم. سپس خلال پوست پرتقال رو دو تا سه آب میجوشونیم تا تلخی آن گرفته شود و به زرشک اضافه میکنیم و در آخر خلال پسته و بادام رو اضافه میکنیم. آب لبو هم جداگانه وقتی برنج دم کشید با کمی برنج مخلوط و برای تزیین برنج استفاده میکنیم.

در مدت زمانی کمتر از یکساعت یه زرشک پلوی خوشمزه و فوری آماده میشه. نوش جان

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>