طرز تهیه داوود پاشا

خیلی از ما به دنبال کشف مزه های جدید و طعم متفاوت غذاهای تازه هستیم. مدتی بود که به دنبال تهیه یک غذای معروف ترکیه ای بودم با نام داوود پاشا.

این غذا که به فسنجان ترکیه ای هم شهرت داره بسیار ساده درست میشه و علاوه بر اون میتونه برای تغییر ذائقه و تنوع دادن به سفرمون گزینه خوبی باشه. شاید خیلی از شما این داوود پاشا خوشمزه رو درست کرده باشین و فقط اسمش رو نمی دونستین پس برای دونستن جزییات این خورش و برای دیدن طرز تهیه خورشت داوود پاشا در ادامه همراه ما باشید.

داوود پاشا

مواد لازم داوود پاشا:
نمک، فلفل و دارچین کره به میزان لازم
1 لیوان آب
2 ق. غ. رب انار ملس
1 ق غ پودر نعنا خشک
1 کیلو گوشت چرخ کرده
2 عدد پیاز رنده شده


طرز تهیه داوود پاشا:
گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز رنده شده و ادویه دلخواه و نمک مخلوط و ورز دهید، سپس قلقلی هایی به اندازه گردو درست کنید.اکنون آنها را داخل یخچال قرار دهید تا خود را بگیرند. مقداری کره و روغن در یک تابه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. باقی  پیاز را خرد کرده، داخل تابه کمی تفت دهید.

باقی  پیاز را خرد کرده، داخل تابه کمی تفت دهید. بعد از اینکه طلایی شد، قلقلی ها را داخل تابه سرخ کنید. بعد پودر نعنا خشک را به قلقلی ها اضافه و آن ها را تفت دهید. رب انار ملس را در یک لیوان آب حل کنید، سپس آن را هم به مواد داخل تابه اضافه و به آرامی هم بزنید تا مواد به خورد خورش برود.

اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.اکنون آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.

امیدوارم لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>