طرز تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز

این خورش یک خورش کاملا بهاری است که درست کردن آن خالی از لطف نیست چرا که سرشار از ویتامین سی می باشد و بعلاوه طعم بی نظیری دارد با ما با طرز تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز همراه باشید.

خورش چغاله بادام و گوجه سبز

مواد لازم خورش چغاله بادام و گوجه سبز:


سینه مرغ بدون استخوان ۵۰۰ گرم، خورشی ۱۰۰ گرم / ۲۰۰ کالری
نعناع و جعفری ۲۰۰ گرم، ساطوری شده ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
ترخون ۵۰ گرم، ساطوری شده ۱۰۰ گرم / ۴۵ کالری
پیاز متوسط یک عدد، ساطوری یک عدد / ۳۸ کالری
چغاله بادام ۱۵۰ گرم، خردشده ۱۰۰ گرم / ۳۰ کالری
گوجه سبز ۱۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۳۰ کالری
زردچوبه یک قاشق چای‌خوری ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری ۱۰۰ گرم / ۲۲ کالری
روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری ۱۰۰ گرم / ۱۲۰ کالری
نمک به میزان لازم ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
شکر یک قاشق غذاخوری (اختیاری) ۱۰۰ گرم / ۴۰۰ کالری


روش تهیه خورش چغاله بادام وگوجه سبز :

۱- روغن را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کرده و تکه‌های مرغ را ۷-۶ دقیقه در آن سرخ کنید تا برشته و طلایی شوند، سپس از قابلمه خارج کنید. پیاز را هم به همین صورت ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و بلوری شود. پس از آن پیاز را هم از ظرف خارج کنید.

۲- در صورت نیاز کمی روغن اضافه کرده و سبزی را ۵-۴ دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. چغاله بادام و گوجه‌سبز را اضافه کرده و مخلوط را ۲-۳ دقیقه دیگر تفت دهید.

۳- مرغ و پیاز را همراه ادویه‌ و سبزی‌ها اضافه کرده و ۲ پیمانه آب‌جوش به مواد اضافه کنید. پس از اینکه خورش به جوش آمد، در آن را بسته و شعله را کم کنید تا خورش حدود ۳۰ دقیقه ریز جوش بزند. ادویه آن را اندازه کرده و با چلو سرو کنید. اگر مایلید خورش ملس شود، شکر را در ۵‌دقیقه آخر به آن اضافه کنید.

نکته:

اگر می‌خواهید خورش غلیظ‌تر شود، یک قاشق چای‌خوری آرد ذرت را در چند قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و در ۱۰ دقیقه آخر خورش اضافه کنید.

ارسال نظر