طرز تهیه خوراک گوشت و رشته

خوراک گوشت و رشته یک غذای بی نظیر اگر شما هم به ماکارونی علاقه دارید حتما این غذا رو درست کنید منظور از رشته نوارهای باریک اسپاگتی می باشد. با ما با طرز تهیه خوراک گوشت و رشته همراه باشید.

خوراک گوشت و رشته

مواد لازم برای خوراک گوشت و رشته:

اسپاگتی ٢٠٠ ‏گرم
گوشت راسته ٣٠٠ ‏گرم
لوبیا سبز ۱۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی ٣ ‏عدد
پیاز ۱ عدد
سوسیس ۱ قاشق
نمک، فلفل، روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت و رشته:
‏اسپاگتی را در ظرفی می‌پزیم و آبکش می‌کنیم. گوشت راسته را به قطعات مناسب خردکرده و سرخ می‌کنیم. پیازها را خلالی و سرخ‌کرده و به گوشت می‌افزاییم. لوبیا سبز را جداگانه می‌پزیم ، بهتر است از لوبیاهای کوچک و با پوست استفاده شود . تمامی مواد را به اضافه سس سویا، ذرت و گوجه رنده شده خوب مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه تمامی مواد خوب باهم ترکیب شد و آب گوجه تقریباً تمام شد، خوراک آماده است.

چند نکته درباره خواص ماکارونی:

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی در اصل وابسته به آردی است که در تهیه‌ی ماکارونی از آن استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی غنی از نشاسته است، در حالی که میزان پروتئین آن حدود ۷ تا ۸ برابر کم‌تر از میزان نشاسته‌ی آن است. از نظر عناصر معدنی به خصوص آهن و روی، در مقایسه با غذا‌های دیگر که منبع اصلی املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند، در حد متوسطی است. تجزیه‌ی اسید‌های آمینه‌ی ترکیبات پروتئینی ماکارونی در مقایسه با ترکیبات پروتئینی غذا‌های دیگر مانند شیر، تخم مرغ و پروتئین سویا که روزانه مصرف می‌کنیم، نشان می‌دهد که از نظر اسید آمینه‌ی ضروری لیزین در حد پایینی قرار دارد و به دلیل همین محدودیت اسید آمینه‌ای، ارزش تغذیه‌ای آن کاهش می‌یابد؛ بنابراین فاکتور ارزش بیولوژیکی و فاکتور میزان پروتئین ماکارونی در مقایسه با تخم مرغ و گوشت پایین‌تر است.

از طرفی این ارزش تغذیه‌ای ماکارونی از مرحله‌ی خرید در سوپر مارکت تا پختن آن و قرار گرفتن روی میز غذا دست خوش تغییر می‌شود. در بعضی از موارد نزدیک به ۲۰ درصد ترکیبات انرژی‌زای آن به هنگام پخت از دست می‌رود، اما باید به خاطر داشته باشیم که ماکارونی هیچ‌گاه به تنهایی و بدون چاشنی خورده نمی‌شود.

ماکارونی محصولی نیمه فرایند شده است که در تهیه‌ی آن؛ فانتزی بودن، نوآوری و حتی علم تغذیه سهم زیادی دارد. از دیدگاه تغذیه‌ای ماکارونی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ارزش انرژی زایی بالایی که به طور عمده از طریق قند‌ها تأمین می‌شود؛ ارزش چربی کم یا خیلی کم؛ قابلیت هضم آسان؛ مواد زائد کم.

ارسال نظر