طرز تهیه خوراک نخود فرنگی و گوشت

خوراک نخود فرنگی و گوشت ترکیبی از فیبر و پروتئین می باشد و بسیار لذیذ است با ما با طرز تهیه خوراک نخود فرنگی و گوشت همراه باشید.

خوراک نخود فرنگی و گوشت

مواد لازم خوراک نخود فرنگی و گوشت :

گوشت قرمز چرخ کرده 900 گرم
روغن ¼ پیمانه
سیر تازه ریز شده 6 الی 9 حبه
فلفل چیلی سبز 3 الی 6 عدد
نخود فرنگی 500 گرم
گشنیز تازه 1 دسته
فلفل هالاپینو یا جالاپینو 4 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی بزرگ 2 عدد
ادویه مخلوط گرام ماسالا 2 قاشق مرباخوری
نمک 2 قاشق مرباخوری
فلفل سیاه 1 قاشق مرباخوری
پودر زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز 1 قاشق مرباخوری
پودر کاری 1 قاشق مرباخوری
پودر زیره سبز 1 قاشق مرباخوری
پودرآنغوزه ¼ قاشق مرباخوری
پودر شنبلیله خشک ¼ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز ¼ قاشق مرباخوری
زنجبیل تازه رنده شده 1 قاشق مرباخوریخوراک نخود فرنگی

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی و گوشت:

در صورتی که از تمامی ادویه جات استفاده می شود آنها را (یکی یکی) در تابه نسوز بر روی شعله ملایم بدون روغن تفت می دهیم تا عطر مواد بلند شود. سپس مواد را در هاون یا آسیاب پودر می کنیم. ادویه ها را در در ظرفی جداگانه به مقدار مشخص تقسیم می کنیم.

پیاز را به صورتی خلالی باریک خرد می کنیم. زنجبیل را به صورت ریز رنده می کنیم و سیر را ریز خرد می کنیم. فلفل های چیلی را ریز خرد می کنیم. روغن را در تابه و روی شعله ملایم حرارت می دهیم و پس از داغ شدن، پیاز را در آن تفت می دهیم تا کمی طلایی رنگ شود.

سیر تازه را همراه با زنجبیل و فلفل چیلی اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس مقداری شعله را کم کرده و ضمن هم زدن مداوم به مدت 5 دقیقه مواد را آرام پز می کنیم. ادویه ها را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا با مواد دیگر آمیخته شده و حالتی متراکم و غلیظ به خود بگیرد.

به هم زدن ادامه می دهیم و پس از اینکه شروع به چسبیدن بر روی کف تابه کرد، کمی آب به مواد اضافه می کنیم و مجددا محتویات تابه را هم می زنیم.

(در صورت لزوم می توانیم آب بیشتری اضافه کنیم) چندین بار این عمل را تکرار می کنیم و هر بار پس از تبخیر شدن آب مواد، آب بیشتری به آن اضافه می کنیم(جمعا 3 بار این کار را انجام می دهیم که 15 دقیقه به طول خواهد انجامید).

حالا مخلوط را در کاسه می ریزیم تا بتوانیم گوشت چرخ کرده را در تابه سرخ کنیم. همین که گوشت در حال سرخ شدن است مقدار 1 قاشق مرباخوری ادویه گرام ماسالا (در صورت تمایل) را همراه با نمک و 1 قاشق چای خوری پودر تازه فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم.

بعد از اینکه گوشت کاملا سرخ شد، زمان اضافه کردن مخلوط پیاز به گوشت فرا می رسد، پس از مدت چند دقیقه گوشت را بر روی شعله ملایم تفت می دهیم و سپس نخود فرنگی را با آن مخلوط می کنیم. گوجه فرنگی را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

صبر می کنیم تمام ترکیب مواد چند دقیقه به آرامی پخته و نخود فرنگی کاملا نرم و قابل جویدن شود. برگ گشنیز را به خوبی خرد کرده و نیمی از آن را در تابه و باقی مانده آن را برای تزیین غذا کنار می گذاریم. چنانچه تمایل به اضافه کردن پودر شنبلیله دارید، همزمان با اضافه کردن گوجه فرنگی به غذا اضافه می کنیم.

در مرحله آخر در تابه را بسته و با شعله کم اجازه می دهیم خوراک جا بیفتد و نخودفرنگی خوب بپزد.

خوراک نخود فرنگی و گوشت

نکات تکمیلی در مورد خوراک نخود فرنگی
خوراک نخود فرنگی جزو غذای ملل – سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45 دقیقه میباشد .
خوراک نخود فرنگی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>