طرز تهیه ترشی لیته انبه

ترشی لیته انبه یک ترشی فوق العاده می باشد خصوصا برای کسانی که عاشق انبه هستند پیشنهاد می کنیم این ترشی را تهیه کنید و در کنار غذا میل کنید.

ترشی لیته انبه

مواد لازم :

انبه درشت دو عدد
تمر هندي يك بسته
سركه يك پيمانه
فلفل قرمز دارچين يك قاشق چايخوری
سياه دانه دو قاشق مرباخوري
تخم گشنيز آسياب شده دو قاشق غذاخوري
نمک به ميزان لازم

طرز تهيه ترشی لیته انبه :
انبه ميوه‌اي است كه بيشتر در مناطق گرمسيري رشد مي‌كند طبع اين ميوه گرم است. ترشي اين ميوه به دفع سنگ كليه و مثانه كمك كرده و اشتهاآور است ضمنا اين ميوه فاقد كلسترول و چربي اشباع شده مي‌‌باشد و سديم كمي دارد. اين ترشي با روش‌هاي زيادي درست مي‌شود ولي من نوع ليته آن را از همه بيشتر دوست دارم و تصميم گرفتم آن نوعي كه خودم مي‌پسندم را به شما هم آموزش دهم.

ابتدا انبه‌ها را شسته و هسته آنها را جدا مي‌كنيم. تمر هندي را در سركه حل كرده و از صافي رد مي‌كنيم سپس انبه و مخلوط سركه و تمرهندي را درون مخلوط‌كن مي‌ريزيم. خوب كه مخلوط شد فلفل، نمك، سياه‌دانه، دارچين و تخم گشنيز را به آن اضافه كرده درون شيشه مي‌ريزيم. در شيشه را محكم بسته و درون يخچال مي‌گذاريم تا ترشي آماده شود. اين ترشي را بلافاصله بعد از درست كردن هم مي‌شود استفاده كرد ولي بهتر است تا يك هفته در يخچال بماند و بعد مصرف شود.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>