طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

انواع باقالی پلو از غذاهای دوست داشتنی و محبوب بین ما ایرانی هاست که در مراسمات و مهمانی ها بین همه ی غذاها جایگاهی ویژه دارد. مخصوصا باقالی پلو با ماهیچه ، غذایی هیجان انگیز و خوش طعم است که اصلا نمیتوان از آن گذشت. باقالی پلو با ماهیچه گوساله هم تهیه میشود اما ما در این دستور از گوشت ماهیچه گوسفندی استفاده کرده ایم. شاید اگر برای دفعه اول بخواهید باقالی پلو با ماهیچه را تهیه کنید، کمی نگران باشید یا فکر کنید که کار سختی است؛ اما اگر در تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی طبق دستور پیش بروید، مشکلی پیش نخواهد آمد. ما سعی کرده ایم در این مطلب به هر نکته ای که در تهیه این غذا نیاز دارید، اشاره کنیم. همان طور که میدانید باقالی پلو با گردن و باقالی پلو با مرغ از انواع دیگر این غذای فوق العاده هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اما باقالی پلو با ماهیچه و زرشک پلو با مرغ در مجالس ایرانی ها از پرطرفدار ترین غذا ها هستند. پس پیش به سوی تهیه یک باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه!

باقالی پلو با ماهیچه

مواد لازم برای باقالی پلو با ماهیچه
برنج 3 لیوان
ماهیچه گوسفند 300 گرم
شوید خشک 3 قاشق غذاخوری
باقلا سبز 1 لیوان
سیر 5 حبه
پیاز 3 عدد
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه و نمک و فلفل مقدار لازم


طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

مرحله اول:
ماهیچه ها را خوب بشویید. پیازها را خلالی خرد کنید و با مقداری روغن و 2 قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا نرم شود. سپس ماهیچه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و 10 دقیقه اجازه دهید گوشت بپزد و پس از 10 دقیقه گوشت را برگردانید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

مرحله دوم:
3 عدد سیر را خرد کنید و اضافه نمایید. کمی فلفل سیاه و کمی زردچوبه روی ماهیچه ها بپاشید. 1 چوب دارچین داخل غذا بیندازید سپس چند لیوان آب اضافه کنید ( دقت کنید که آب روی ماهیچه ها را بپوشاند ) ، با حرارت کم به مدت 3 ساعت اجازه دهید ماهیچه ها بپزند و نرم شوند و آب غذا کشیده شود ( در این مدت زمان اگر لازم بود مقداری آب جوش اضافه کنید ).


مرحله سوم:
برنج را بشویید و بهمراه چند لیوان آب ، کمی روغن و نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بجوشد. سپس برنج را با آب ولرم آبکشی کنید. ( برنج را تا حدی بپزید که وقتی دانه برنج را بین دو انگشت میفشارید مغزش کمی خام و اطرافش نرم باشد ).

مرحله چهارم:
باقالا ها را تمیز کنید و پوست ان را دور بریزید و لپه هایش را از هم جدا کنید سپس چند ساعت لپه های باقلا را خیس دهید. داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و لپه های باقلا را همراه با 2 عدد سیر خرد شده ، نمک و فلفل تفت دهید. پس از اینکه باقلاها کمی نرم شدند شوید و برنج ابکش شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم:
ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ( نان لواش یا سیب زمینی و … ) ، مخلوط برنج و باقلا را داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند. سپس حرارت را کم کنید و 1 لیوان آب مخلوط با مقداری روغن روی برنج بدهید و دم کنی را قرار دهید تا برنج دم بکشد.

نکات کلیدی تهیه باقالی پلو با ماهیچه
-برای تزیین باقالی پلو با ماهیچه ابتدا مقداری زعفران سائیده شده را با 1 قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. سپس با مقداری برنج و کره در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و در زمان سرو باقالی پلو برنج زعفرانی را رویش بریزید.

-همچنین برای مجلسی و خوشمزه تر شدن غذا، پیشنهاد می دهیم از برنج ایرانی استفاده کنید تا باقالی پلوی با کیفیت تری داشته باشید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>