خوردن ویتامین زیادی در بارداری

وقتی خانم ها از بارداری خود مطلع می شوند و یا قصد بارداری دارند مدام فکر می کنند چیزی که باید مصرف کنند ویتامین زیادی است. اما حقیقت امر این است که شما باید از تمام مواد مغذی و گوناگون برای بارداری سالم خود بهره ببرید . در ادامه با رژیم غذایی مناسب بارداری با ما همراه باشید.

ویتامین زیادی

خوردن روزانه ۵ وعده حبوبات و نشاسته كه حداقل ۳ وعده آن را حبوبات تشكیل دهد.

  • ۲ فنجان میوه و ۲٫۵ فنجان سبزیجات ( سعی كنید در بین سبزیجات تنوع رنگ را رعایت كنید مثل سبزیهای نشاسته‌ای، پرتقال و دانه هایی كه سرشار از ویتامین c هستند مثل لوبیا)
  • روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ گرم پروتئین كم چربی مثل ماهی، مرغ، بوقلمون، گوشت، تخم مرغ، لوبیا و سبزی.( مصرف ماهی را به هفته ای ۳۸۰ گرم محدود كنید.)
  • مصرف روزانه ۳ وعده منابع سرشار از كلسیم شامل شیر،پنیر، ماست و…
  • روزانه ۶ قاشق چایخوری روغن سبزیجات مثل روغن زیتون، روغن كانولا، روغن گیاه كتان یا روغن گردو و یا محصولات تولید شده از این روغنها. اووكادو و زیتون منابع دیگر روغنهای طبیعی هستند. ( سعی كنید از روغنهای غیر سالم كه در فست فوتها سرو می‌شود استفاده نكنید.)

در اینجا تركیبی از مواد غذایی ذكر شده را به صورت وعده غذایی برای شما آورده ایم:

صبحانه با ویتامین زیادی

غلات سبوسدار و كشمش با شیر

میان وعده صبح

سیب

ناهار بدون ویتامین زیادی

سالاد اسفناج با تمشك و پنیر همراه با سس سركه و روغن زیتون

ساندویچ مرغ كبابی یا قارچ برگر با سبزیجات كاهو و گوجه

یك فنجان سبزی یا آب گوجه

یك ساعت قبل از شام

نصف فنجان آب پرتقال تازه، بستنی خنك و نرم شده با برشهای پرتقال

شام متناسب با ویتامین زیادی

قزل الای آب پز شده

سیب زمینی كبابی همراه با روغن زیتون

كدوی تازه

شیر

قبل از خوابیدن

شیر گرم با فندق

ارسال نظر