توصیه های درباره نوزاد بی قرار

نوزاد بی قرار قطعا آرامش را از مادر می گیرد زیرا که نا آرامی و بی قراری باعث تشویش خاطر مادر و از دست دادن تمرکزش خواهد شد.ما در اینجا توصیه هایی درباره نوزاد بی قرار بهش ما ارائه می دهیم.

نوزاد بی قرار

روش های آرام کردن نوزاد بی قرار و ناآرام
مشکلات زندگی روزمره و نگرانی های شما می توانند همان تاثیر فیزیولوژیکی را روی نوزادتان داشته باشند که استرس بر شما وارد می کند و هورمون هایی مانند کورتیزول و ضربان قلب او را افزایش می دهند. این استرس ها می توانند او را به نوزادی که خیلی سریع گریه اش می گیرد تبدیل کنند.
یک دانشمند محقق می گوید: «نوزادان باید یاد بگیرند که چگونه با استرس مقابله کنند .با حمایت شما مادر عزیز، فرزندتان در طول سال اول زندگی اش روش های آرام کننده ای را انتخاب می کند تا بتواند این کار را به تنهایی انجام دهد.

روش های آرام کردن نوزاد بی قرار و ناآرام
روش های آرام کردن گریه نوزاد هنگام خرید کردن در یک فروشگاه پر جمعیت

چراغ ها! سر و صدا !غریبه ها به او لبخند می زنند .همه این ورودی های حسی می توانند باعث شوند که فرزندتان شروع به گریه کردن و فریاد زدن کند.
راه حل آرامش بخش: سعی کنید در این شرایط صبور باشید، یکی از مادران می گوید: «6 ماه پیش که با فرزندم به خرید رفته بودم زمانی که او شروع به گریه کرد به ماشینم رفتم، خیلی بی تابی می کرد تنها چیزی که فرزندم را آرام کرد، تماس پوست بدنم با او و صدای ضربان قلب من بود».

شما می توانید یکی از روسری ها و پتو های خود را کنار او قرار دهید تا فرزندتان از بوی عطر و بدنتان آرامش بگیرد. یک مطالعه از کالج گیتیزبرگ در پنسیلوانیا نشان داد که عطرها و بوهای آشنا به کودکان کمک می کنند تا سریع تر آرام شوند. فرزندتان را در یک پتوی ( پتوی قنداق ) مناسب محکم بپیچید. پیچیدن نوزاد در یک پتوی نازک و سبک در حالی که بازو‌هایش روی سینه قرار گرفته‌اند، تاثیر آرام بخش زیادی دارد. نوزادی که قنداق شده است، اغلب خیلی آرام‌تر است و بیشتر می‌خوابد.

این شیوه مخصوصاً برای کودکانی که زود‌تر از نه ماه متولد شده‌اند، موثرتر است. لباس نوازدتان را در آورید، دراز بکشید و او را به پوست بدن تان بچسبانید و یک پتوی گرم و نرمی را روی خود بیاندازید.
از آغوشی های مخصوص حمل نوزاد (Baby sling) استفاده کنید، تعجب آور نیست که آرامش گرم و تاریک این وسیله او را آرام می‌کند و به علاوه می‌توانید هر جا زیر یک پوشش به او شیر بدهید.

آرام کردن نوزاد هنگام بی قراری به دلیل بی توجهی والدین

فکر می کنید چرا فرزندتان زمانی که با تلفن صحبت می کنید سیم تلفن را می کشد؟ زیرا او می خواهد شما به لبخند و گریه اش فوری پاسخ دهید و گاهی اوقات همین نادیده گرفتن (حتی موقتی) باعث می شود تا استرس بگیرد و ناآرامی کند.

راه حل آرامش بخش: اجازه دهید تا فرزندتان بداند که صدایش را می شنوید و به او توجه می کنید. یک دانشمند محقق در مرکز علوم انسانی دانشگاه کارولینای شمالی می گوید: « مراقبان حساسی که سریعا به گریه نوزادان پاسخ می دهند و زمانی که نوزادان نیاز دارند به آنها توجه می کنند، این نوزادان نسبت به گروه دیگر که مورد توجه قرار نمی گیرند آرامش بیشتری دارند و کمتر استرس می گیرند.

بعضی از نوزادان به طور ژنتیکی نا آرام هستند اما والدین با انرژی مثبت می توانند تاثیر منفی آن را نادیده بگیرند. این بدان معنا نیست که شما نباید با تلفن صحبت کنید، اما اگر می بینید هنگام صحبت کردن با تلفن، فرزند شما ناراحت است به او لبخند بزنید و اجازه دهید تا بداند که او را فراموش نکرده اید.

روش آرام کردن نوزاد در برخورد اولیه با پرستار کودک

بین 6 تا 8 ماهگی، فرزندتان ممکن است هنگامی که کنار یک پرستار جدید قرار می گیرد، به دلیل اضطراب جدایی که یک مرحله طبیعی در زندگی نوزادان است، چهره ها و موقعیت های جدید برایش استرس و اضطراب را به وجود آورد.

راه حل آرامش بخش: مادر عزیز این شما هستید که می توانید فرزندتان را به راحتی آرام کنید و بهترین راه حل برای کمک به او و آرام کردنش در دستان شماست. به عنوان مثال، قبل از اینکه از منزل خارج شوید، شرایط فرزندتان را که خجالتی است و یا نیاز به مراقبت بیشتری دارد برای پرستارش کاملا توضیح دهید. به فرزندی که آرام تر است، یک اسباب بازی جدید بدهید، این وسیله جدید او را از فشارهای شدید جدایی و استرس دور می کند و باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید از فرزندتان جدا شوید و او نیز آرامش داشته باشد.

پیشگیری از انتقال استرس از والدین به فرزندان

فرزندان به والدین خود نگاه می کنند تا زندگی کردن را بیاموزند. هنگامی که شما نشانه های استرس را از خود بروز می دهید، فرزند شما نیز استرس می گیرد. حتی اگر شما این موضوع را فریاد نزده باشید، علائمی مانند عجله داشتن، بی قراری، سخن گفتن با صدای بلند می تواند به فرزندتان نشان دهد که وقت آن رسیده تا اخم کند و ناراحت شود.
راه حل آرامش بخش: شما مجبور نیستید احساسات خود را از فرزندتان پنهان کنید. ولی می توانید به او نشان دهید که قادر به آرام کردن خود هستید. می توانید در عرض یک دقیقه با تنفس عمیق خودتان را آرام کنید.

کاهش گریه و بی قراری نوزاد با ماساژ دادن نوزاد

ماساژ دادن نوزاد از دیگر روش های آرام کردن او است. این روش در کاهش گریه های بی دلیل نوزاد بویژه هنگام بعد از ظهر مؤثر است. باید توجه داشت این ماساژ ها عاری از هر گونه فشار یا ایجاد ناراحتی برای شیرخوار باشد و حالتی نوازش گونه داشته باشد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>