تغذیه کودک هفت ماهه

تغذیه کودک هفت ماهه بسیار مهم است زیرا اولین ماهی است که او می تواند چیزهای جدیدتری علاوه بر شیر مادر بخورد لذا اهمیت به تغذیه او در این ماه می تواند زمینه ساز رشد سالم او در ماه ها و سالهای بعدی او باشد.

 کودک هفت ماهه

تغذیه در هفت ماهگی کودک

کودکان از شش ماهگی شروع به خوردن غذاهای جامد می کنند. در هفت ماهگی می توانید به جای غذاهای پوره شده به نوزاد از سبزی جات و میوه های له شده, بدهید. در واقع در 7 ماهگی مواد غذایی که به نوزاد داده می شود, کمی ضخیم تر و بزرگ تر از ماه قبل هستند.

اضافه کردن این غذاها در رژیم غذایی نوزاد 7 ماهه, به او کمک می کند تا بافت های جدید در بدنش تنظیم شود و چگونگی جویدن غذاها را یاد بگیرد. به والدین توصیه می شود هر زمانی که به نوزاد غذای جدیدی دادند , چند رو پس از آن صبر کرده و منتظر بمانند و در صورت مشاهده نمودن آلرژی هایی مانند اسهال, استفراغ و خس خس و … از دادن مواد آلرژی زا به نوزاد خود خودداری نمایید.

حافظه کودک هفت ماهه

حافظه نوزادان در هفت ماهگی پیشرفت بیشتری دارد. تا چند ماه پیش در صورتی که با نوزاد بازی مخفی شدن را می کردید و زیر شی ای پنهان می شدید, نوزاد گمان می کرد که برای همیشه شما از آنجا رفته اید, این در حالی است که نوزادان هفت ماهه متوجه می شوند که فرد پنهان شده و در آن جا قرار دارد.

از آن جایی که نوزادان در این سن, والدین خود را به خوبی تشخیص می دهند, ممکن است دچار اضطراب جدایی شوند و زمانی که فرد غریبه ایی را ببینند به والدین خود بچسبند و گریه کنند که این مسئله یک امر طبیعی در این نوزادان می باشد و با روش های مختلفی این مسئله را می توان رفع کرد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>