مدیریت افسردگی در کودک

اگر کودک شما دچار افسردگی است نباید اضطراب به خودتان راه بدهید مدیریت افسردگی در کودک گام اولی است که ابتدا باید از خودتان شروع کنید.

مدیریت افسردگی در کودک

مدیریت افسردگی در کودک با حمایت همه جانبه
اگر کودک شما افسرده هستش، خوبه مدتی رو به همراه کودکتون به دیدن روانشناس، روانپزشک و یا پزشک اطفال برید. روانپزشک یا روانشناس ممکنه که از روش درمان رفتار شناختی (CBT) استفاده کنند. این روش صحبت درمانی، باعث می شه تا رفتار و افکار منفیش تغییر پیدا کنه. این پزشک ها ممکنه روش های دیگری مثل بازی درمانی، والدین درمانی و یا خانواده درمانی رو استفاده کنند. این روش ها کمک می کنند تا کودک شما بهتر و مثبت تر در مقابل چالش های زندگی فکر کنه. اگه شرایط کودک شما حادتر باشه، ممکنه که از دارو هم برای درمان بیماری استفاده بشه.

کارهایی که در خانه می توانید برای مدیریت افسردگی در کودک انجام بدین:

اگه کودک شما افکار منفی داره، می تونید فکر کردن به افکار مثبت را بهش آموزش بدید. برای مثال: می تونید بگید “وقتی اینکارو با هم انجام میدیم، من واقعا لذت می برم”، “واقعا خوش گذشت” یا “میدونستم می تونم انجامش بدم”.


اگر کودک شما پرتنش و مضطربه، زمانی رو در روز برای انجام فعالیت های آرامش زا که مورد علاقه ی کودکه بگذارید. کارهای معمول خانوادگی هم باعث کاهش استرس می شه.
اگه گوشی هوشمند یا تبلت دارید، به دنبال برنامه هایی باشید تا به کودک روش های آرامش زا رو آموزش بده. برای مثال اونها شامل تنفس درست برای کاهش استرس، حرکات بدنی، برنامه های دیداری و برنامه های ذهنی باشند مثل ریبو و رابی.

زمانی رو برای صحبت با کودکتون و گوش دادن به احساساتش بگذارید. این کار رو می تونید در حین پختن شام با هم، با هم کتاب خوندن، قدم زدن، رانندگی کردن و یا بازی کردن با هم انجام بدید.
با دکتر معالج فرزندتون درباره چگونگی کمک به درمان صحبت کنید.
اگه کودکان شما دبستانیه، با معلم و مشاور مدرسه صحبت کنید. همکاری با اعضای مدرسه، کمک می کنه تا به بهترین نحو کودکتون رو در مدرسه حمایت کنید.
اگه کودک شما دچار افسردگیه، ممکنه مایل به دیدن دوستان، انجام بازی های جسمی و خوشگذرانی نباشه. اما انجام این کارها براش مفید هستش و ممکنه علت افسردگی کودک، ناشی از یکی از این فاکتورها باشه. اما شما بهتر هستش که بچه رو برای انجام این کارها تشویق کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>